6 Haziran 2009 Cumartesi

Friends

İzlemekten en çok keyif aldığım dizidir desem az bile kalır.Friendsi anlatmak zor gibi geliyor. 10 sezon devam eden çok fazla dizi yok. En önemli özelliklerinden biri bu.10 sezon boyunca aynı kadro değişmeden devam eden bir dizi.
1994 yılında başlayan dizi 2004 yılında sona erdi.Sürekli takip etmeye başladığım dönem Digiturkte yayınlandıktan sonra başladı.Ülkemizde Atv'de kısa bir dönem Sıkı Dostlar adı ile yayınlandığını anımsıyorum.Belki başka kanallarda da yayınlanmış olabilir.
Friendsi sadece 20 dakikalık tek bölümde izlemek yetmemeye başladı.İnternet üzerinden tüm sezonları aramaya başladım geçen yaz. Tam 10 sezonu bir türlü bulamadım. Bir gün eşim elinde dvdler 10 sezon Friends ile çıkageldi. Nasıl sevindim anlatamam. 10 sezonu arka arkaya izlemeye başladım.Ve kaçıncı tekrarını izledim hatırlamıyorum.Hala Mymaxte görüyorum izliyorum. Canım sıkılıyor, herhangi bir sezonun herhangi bir bölümünü açıyorum dvdden izlemeye başlıyorum.
Friends çoğu bölümünde güldürür.Esprilerin hiçbiri gelişi güzel seçilmemiş, günlük hayatlar üzerine kurulmuş, çoğu zaman kahkahalarla güleceğiniz şekilde kurgulanmış.Hüzün de var tabi ki ara ara. Özellikler son sezonda son bölümlerde ağladığımı bile hatırlıyorum. Özellikle son bölümde bittiğine ayrı ağladım.Evden ayrılma sahnesine ayrı ağladım.
Bu kadar sevmemin sebebini düşündüğümde bazen şöyle düşünür buldum kendimi. Ne güzel arkadaşlıkları var, insanın böyle dostları olsa her gün, her an yan yana birbirine destek olarak, çoğu sorunun daha kolay atlatılacağını düşündüm. Gerçek hayatta olması beklenecek bir durum değil.10 yıl hep beraber olmak zor iş. Herkes kendi hayatının peşinde ayrı köşelerde.
İzledikçe her karakter ayrı bir sempatik gelir.İlk sevdiğim karakter Ross olmuştu.Sonrasında Joey,sonrasında Phoebe ve diğerleri. Dizide en ilgi çekici karakter Phoebe karakteridir. En enteresan dialogların, olayların kahramanı o olmuştur.
10 sezon için anlatılacak daha çok şey var. Ama ben tüm bölümleri izlemenizi isterim.Uyumak için zorlandığım bir gece yarısı, yorgun geçen bir günün ardından, gülmek için nedenler arıyorken, elim dvdye gidiyor,bir kaç friends bölümü kafamı dağıtıyor. Bütün kara bulutlar dağılıyor. Üzülürken daha fazla kendimize acı çektirmeye gerek yok. Etrafımıza baktğımızda basitte olsa görülecek güzellikler olmalı mutlaka.
Tesadüftür ki bu satırları yazarken Mymaxte Friends başladı.Günlük Friends dozajımı almak için televizyon başına geçiyorum.

Hiç yorum yok: