13 Eylül 2009 Pazar

Fringe

Televizyonlardaki favori dizilerin sezonları başladı.Ama benim takip ettiğim dizilerin yeni sezonları henüz başlamadı.Hal böyle olunca ben de uzun zamandır izlenmeyi bekleyen diziler arasından Fringe dizisini seçtim.Aslında zamanında biraz izlemeye başlamış sonra devam etmemiştim.Yeni bir dizi değil,izleyenler mutlaka vardır.
Dizi X-Files tadında,gerçi ben o yıllar müziğini duyar duymaz korkardım:))Ürkütürdü müziği beni,ehh küçük bir çocuktum oynadığı dönemlerde.
Dizide bilimle ilgili hayal edebileceğiniz pek çok şey için evet bunlar olabilir,bunlar da fazla hayal diyebilirsiniz.Tabi beni çeken ilk konulardan biri dizinin bir çok sahnesi bir laboratuarda geçiyor:))
Sınır bilimi denilen konu dizinin ana teması.Bir profosörümüz var ki kendisi bizim düzlemimizi büken deneyler tasarlamaktan ve bunu yapan diğer insanların çalışmaları üzerine araştırmalar yapmaktan zevk alıyor.Tabi ki devletin ve dünya devi bir şirketin bu deneylerle ilgisi var.İşin içinde ajanlar,masum insanlar,bilinmeyenler de olunca aksiyon artıyor.
Bana göre ilk bölümlerde aksiyon dolu sahneler daha can alıcıydı,sonraki bölümlerde tempo biraz düştü.Temponun düştüğünü hisseden senaristler 10.bölümden itibaren ilk bölümlerdeki gibi aksyion ve merak öğelerinin dozunu arttırmışlar.
Dizide adı geçen DÜZEN bende çok fazla merak uyandırmaya başladı.Bu durumda baktığımızda bazı açılardan Losta benziyor değil mi?Bu benzerlik çokta şaşırtıcı değil aslında.Çünkü dizinin yapımcılarından biri Lostunda yapımcısı olan J.J.Abrams.Bilinmeyenler ve bilimle paralel konular da Abramsın tarzı.Lost kadar heybetli bir yapım değil.Ama hayal gücümüzü gelişterecek çok fazla öğe barındırıyor.
1.sezon televizyonlarda oynadı ve 2.sezonu 17 eylülde başlayacakmış.Bu tarz konular ilgilinizi çekerse izleyin derim.

5 yorum:

Damlo dedi ki...

fringe ailecek isleeruzz

yıldız dedi ki...

Profosörün labaoratuarına gitmek istiyorum Damlocan:))

Stil Direktoru dedi ki...

İzlemedim tek favorim Dexter bebek

csyasoo dedi ki...

Merak ettiğim birkaç diziden biri.

yıldız dedi ki...

Mutlaka izle,Lostu sevdiysen bu da ona benzer bir tat bırakacaktır