3 Aralık 2009 Perşembe

Faranjit,evde dinlenmeler,kitap açlığım;Zaman Yolcusunun Karısı ve Shantaram




İki yıl öncesine kadar faranjit denen bir rahatsızlığım yoktu.Kapalı mekanda çalışmanın ben de yarattğı tahribatlardan biri de bu sanıyorum.

Hava değişikliği,tüm ortamların mikrop yuvası olması dönüşte boğazımda hassasiyet,yutkunma güçlüğü yarattı.Biraz ilaç takviyesi alsamda engelleyemedim.Ne mutlu bana şimdi sulanan gözlerim,düğüm düğüm boğazım,şırıl şırıl bir burnum var.Bir de aşırı hassas ruh hali.Bu nereden çıktı hastalığın etkisi mi bilmem.Ama sabah televizyon izlerken bir dizide bir konuşmaya denk geldim.Ödül alan bir kadın şöyle diyordu;BAŞARI BİR İNSANDA GÖRDÜKLERİMİZ DEĞİL,GÖRÜNEN ŞEYLER DEĞİL,TAA İÇERLERDE KALPTE OLUR,ASIL BAŞARI KALPTEN GELENDİR.Ben ağlamaya başladım,gözlerim zaten her daim sulu sulu,sağolsun faranjit.

Kendime hasta demekte istemiyorum.İyiyim ama bu domuz gribi ile birleşirse hiç iyi olmayacağım.Domuz gribimde kuş gribi ile birleşirse...2 gün önce bir doktor umarız kuş gribi domuz gribi ile birleşmez dedi.Hemen ertesi gün haberlerde birleştiği haberini gördüm.Bir süre sonra virüsten değil panikten gideceğiz Allah korusun..

Bu arada zaman bol tabi okunamayan kitaplar okunuyor.Nasıl bir kitap açlığı içindeyim bir bilseniz.Hepsini okumak istiyorum hepsini..Kitaplar da sürükleyici olursa ooh deymeyin keyfime.


Zaman Yolcusunun Karısı adlı kitabı okumaya epey önce başladım.Ama araya bir dünya kitap alınca bu kitap kaldı.Başta okurken biraz kitaba uyum sağlamak zor oldu.Bazı kısımlarda sıkıldım.Ama sonradan çok kısa sürede okudum ve bitirdim.Filmini görmeyi çok istedim ama sinemada izleyemedim.Dvdsini bulacağım,kitap kadar etkilenir miyim bilmem.Çünkü kitaplarda karakterleri biz resimlendiririz.Filmlerde bir başkalarını görünce hikaye değişince hayal kırıklığı yaşarız.Filmden bir kaç hoş kare buldum.Mesela okurken kafamda canlandırdığım erkek karakterle filmdeki çok benziyor.Ama kadın karakter için daha farklı birini hayal etmiştim.







Şimdi elimde kocaman bir kitap var.Beni ilk cezbeden enteresan bir adının olması.SHANTARAM.
Bir de kapağında yazan KADER SENİ GÜLDÜRMÜYORSA ESPRİYİ ANLAMADIN DEMEKTİR  cümlesi etkiledi.
Yeni okumaya başladım ve çok rahat okunan bir kitap olarak başladı.Fakat böyle kalın kitapları okurken şekilden şekile giriyorum.Nereye elimi koyacağımı bilemiyorum.Hele de şimdi evde bir yandan yatıyorum faranjitten zor oluyor ama kitap güzel gidiyor.(Shantaram kelime anlamı olarak Barış Adamı demekmiş)Bu kitap da filme uyarlanacakmış.Hatta Johnny Depp oynayacakmış ama vazgeçilmiş.Film 2011 tarihine ertelenmiş.

16 yorum:

Pinky dedi ki...

Çooook geçmiş olsun Yıldızım Kelebeğim. Güzelce dinlen, çabucak iyileşiver. Hastayken yapılacak en güzel şeyi yapıyorsun. Daha dün araştırdım Zaman Yolcusunun Karısı kitabını ve filmini. Vizyondayken farketmemişim Eric Bana oynuyormuş, çok severim. Önce kitabını okumak en iyisi tabi.Shantaram benimde merakımı uyandırdı adından dolayı. Bende alacağım galiba, içimde benimde uyandı kocaman bir okuma isteği ;)

sedaca dedi ki...

aynı sorun bende de var biliyor musun, hele doğan kitaptan çıkan o kocaman kitaplar var ya sayfa çevirirsin ortadan tutarsın ııh olmaz bi türlü :)
ne okusam diye bakınıyordum Shantaramı merak ettim şimdi...

ceydabural dedi ki...

uff yaa çok geçmiş olsun hastayken kitap okuyabiliyorsun tebrik ederim seni ben okuyamıyorum tv bile izleyemiyorum ama merak ettim zaman yolcusunun karısını izlicem mutlaka

stuven dedi ki...

geçmiş olsun. bir an önce iyileşmen dileğiyle. iyi okumalar:)

yıldız dedi ki...

Çok sağol pembe pamuk şekerim,iyiyim çok şükür,okumanı tavsiye ederim mutlaka,filmi de bulalım izleyelim en kısa zamanda;)

Sedacım Shantaramı okurken daha çok zorlanırsın,850 küsür sayfa:)))

Fotoğraf penceresinden çok kötü olsam ben de okuyamam,şükür ki iyiyim.

Stuven iyi dileğin için çok teşekkür ederim..

zeynepin sesi dedi ki...

canım çok geçmiş olsun..herkes hasta vala ya..nolur iileşin..aktardan al karışık otları(ekinezya,ıhlamur,zencefil,havlıcan),demle,içine bal koy,iç..öle nefis oluo ki..ben öle atlattım..

dusunenbalik dedi ki...

" BAŞARI KALPTEN GELENDİR"
çok beğendim bu sözü ;)

Yıldız'çok geçmiş olsun dilerim çabuk atlatırsın en önemlisi dinlenip kitap okumak :)

Syhn dedi ki...

zaman ylcusunun karısının kitabı mı varmışş..
ay bi çılgınlık yapıp önce filmini ilzeyip sonra mı kitabını okusam.. hep önce kitabını okur sonra filmi begenmem de :)
çok egçmiş olsun

Zeynep'in Evi dedi ki...

çok geçmiş olsun..aman dikkat et, sıkı giyin, meyve ye ben öyle yapıyorum..
zaman yolcusunun karısını ben aldım bööle yolda film satarlar ya ama hiç türkçe altyazılı olup olmadığına dikkat etmemişim..
yeterli ingilizcem olmadığından kaldı ne yazık ki..ben anlarım dersen yollarım sana canım..

Bellek Kutusu dedi ki...

Çok geçmiş olsun Yıldızcım, çabucak iyileş:)

yıldız dedi ki...

Düşünen balık gerçekten çok doğru bir söz;)

Seyhan filmi izle bakalım sonra kitabı oku;)

Zeynepciğim aynen dediğin gibi meyve yiyorum,az çok anlarım canım ya benim de öyle bir dvdci var bulamazsam yollarsın olur mu?

Kutucum evde kendimi kampa aldım,kapı dışarı çıkmıyorum;)

Zeynep'in Evi dedi ki...

tabbii ne demek..

defne dedi ki...

flash forward hiç enteresan değilmiş gibi ya, yanlış yere yorum yazıyor olsam da:P sanırım bu bi üstteki konuydu :) olsuun. 6 ay sonramı bilirsem yaşamanın ne anlamı kalır ki? lost olamaz o yaa, kimse onun eline su dökemez. izlemedim de hiç ha, habire sallıyorum.

ağlama meselesine gelince, bence faranjitle değil de salak hormonlarımızla ilgili. bazen ben hiç bir haberi izleyemem bu yüzden, ne olsa hüngür :p

geçmiş olsun :)

yıldız dedi ki...

Defne olsun önemli değil;)

6 ay çok uzun zaman değil ama ne hikmetse dizideki herkesin hayatı çok değişiyor:))

Aynen o hormonlar bazen dipsiz kuyuya itiyor,bazen havalarda dolaştırıyor.Ben de dediğin gibi bazen haber izleyemem,sağol canım..

pecete dedi ki...

kafamdaki kitap ile sorunun cevabını bulmaktan dolayı mutluluk içinde, koca bir göbek ile başarılı bir şekilde sekerek almaya gidiyorum. süper oldu... Teşekkürler...

yıldız dedi ki...

Peçete sorunun cevabını bulmana öyle sevindim ki:))

Sana bebişle iyi okumalar umarım zevk alırsın..